ČZ 150 Typ C

přišel na svět v roce 1949 po boku sto pětadvacítek. Stopadesátka byla dodávána na náš trh o něco později, ale zato neprocházela tak dlouhou vývojovou etapu jako sto pětadvacítky. První verze přišla bez odpružení zadního kola a o rok později přišla na svět stopadesátka s odpruženým zadním kolem. Zadní osa kola bylo odpružená pomocí kluzáku, jak tomu bylo u známého Peráka, od kterého byl tento systém zděděn. Stopadesátka byla na první pohled naprosto stejná se sto pětadvacítkou jen s rozdílem v motoru, který získal větší vrtání válce spolu se změněnými převody a karburátorem. Dvoudobý vzduchem chlazený motor měl tří rychlostní převodovku a spojku v olejové lázni. Získal velmi povedený design, který měl velice vhodně vyřešen kryt karburátoru spolu s filtrem sání s přívěrou pro studený start. Setrvačníkové magnetko mělo dvě světelné cívky, které tlumila tlumivka ukrytá v přední masce světla. Třetí cívka  sloužila pro zapalování a byla přímo vyvedena zapalovacím kabelem ke svíčce. K zastavení motoru sloužil knoflík, který po zmačknutí zkratoval celou zapalovací soustavu. Tento šikovný knoflík se nacházel v pravém krytu motoru hned pod válcem spolu s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a neutrálu. Přední teleskopická vidlice byla opatřená světlem spolu s tachometrem napojeným na pravý dekl motoru. Sedlo bylo nové, pogumované s jednou centrální vinutou pružinou. Zadní blatník byl opatřen nosičem, který mohl být nahrazen dvousedadlem. Pro tuto variantu byly do vnitřního závitu rámu zašroubované stupačky. Vše jezdilo na devatenácti palcových kolech s jednostrannými bubny. Historii zakončila stopadesátka v roce 1953 po boku své starší sestřičky stopětadvacítky, které se staly elitou mezi strakonickými sériově vyráběnými motocykly. Posloužily ke zrodu další jednotné řady Kývačky s motory právě z těchto výtečných kubatur 150 a 125 cmm.

 

Motor dvoudobý vzduch.  chlazený Karburátor  
Počet válců 1 Karburátor Jikov 2918 HC
Obsah válců 148,3ccm   Průměr difuséru   18mm
Vrtání 57mm Hlavní tryska 80
Zdvih   58mm    
Kompresní  poměr   1:7,1 Magneto  
Maximální výkon motoru 5,75 při 4500ot/min Stejnosměrný proud 6V
Maximální rychlost 85km/hodině Výkon dynama 25W
Prům. spotřeba 60km/hod 2,8litru/100 km Přední žárovka 25/25W Ba20
    Zadní žárovka 5W
Obsah nádrže 11litru    Zapalovací svíčka Pal
Výška motocyklu 700mm Vzdálenost elektrod 7 mm
Délka motocyklu 190mm   Baterie 6V 7 Ah  /- minus  
Šířka motocyklu 680mm    
    Kola  
Váha stroje-bez paliva 84kg Rozměr přední pneumatiky 2,75/19
Váha stroje-s palivem 90kg Rozměr zadní pneumatiky 2,75/19
Únosnost(užitková váha) 156kg Rozměr předního ráfku 19 palcu
Primární převod  řetězem 3/8 x 3/8 Rozměr zadního ráfku 19  palcu
Sekundární převod řetězem 1/2x5/16-110článku    
Poměr převodu-primární 40/14   Seřízení předstihu  
Poměr převodu-sekundární 44/18-44/17   Vzdálenost přerušovače 0,4 mm
Čelisťové brzdy   125mm/20m Předstih zážehu před  Hú 4,5 mm

(sesa-moto)

Fotogalerie: ČZ 150 Typ C

Tato fotogalerie je prázdná.

Diskusní téma: ČZ 150 Typ C

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.