Jawa 125 typ 352

Kývačka přišla na svět v roce 1956 a stala se další povedenou kývačkou vyrobenou ve společné spolupráci ČEZET a JAWY. Motocykl byl postaven na stejné konstrukci jako 250 kývačka jen s rozdílem, že rám byl přizpůsoben menšímu motoru dodávaného ČEZETOU.
JAWAČZ 125/355 byla převzata od svého průkopníka JAWAČZ 250/353, který vdechnul této kývačse125 stejnou podobu. Avšak s výraznými změnami, rám byl přizpůsoben k menší rozteči pro uchycení motoru. Motor dostal svou čtyřrychlostní převodovku ovládanou spojkou v olejové lázni s menšími lamely než u dvěstěpadesátky. Klikový mechanismus byl uložen nejdříve na válečkových ložiskách, která byla později vyměněná za standardní kuličková ložiska. Karburátor se zpočátku montoval přírubový tzn., že byl navlečen na přírubu karburátoru a stažen hliníkovou objímkou. Filtr sání byl pro tento karburátor standardní v podobě drátěnky ukryté v hliníkovém odlitku opatřeném přívěrou vzduchu. Ta se ovládala zobáčkem, který procházel skrz poklop karburátoru. V roce 1957 se začal montovat nový karburátor monoblokové konstrukce, který byl již s plovákovou komorou v jednom celku. Monoblokový karburátor byl přichycen na karterový motor dvěma šrouby. Pro tento monoblokový karburátor byl dodáván i též nový tlumič sání v podobě plastové baňky ukrývající se pod sedlem, který byl spojen s karburátorem pomocí pryžové manžety. Válec motoru měl  výfuková kolena vyvedena do výfuku s rybinovými koncovkami. Ty byly též vyměněny po čase za nový tvar doutníkové koncovky. Zadní kyvná vidlice měla ze začátku montované jednoduché tlumiče bez nastavení, po níž přišly nové tlumiče, které se daly nastavit podle hmotnosti spolujezdce. Stačilo silou nadzvednout dolní kryt a opěrné kroužky poposadit výš nebo níž.
Od 1.5.1958 se změnila elektroinstalace spínací skřínky s ampérmetrem a kontrolka neutrálu umístěná na palivové nádrži. Spínací skřínka (bošárna), která dostala svou novou podobu se třemi polohami, byla umístěna na horní časti masky světla. Ampérmetr byl nahrazen za kontrolku dobíjení, která se spolu s kontrolkou neutrálu nacházela vevnitř masky světla v těsné blízkosti tachometru. JAWA ČZ 125 typ 355 byl nahrazen v roce 1959 modelem ČZ 125 typ 453, který byl znám svým jedno výfukovým motorem.

Typ motocyklu: Jawa ČZ 125 typ 355, Jawa-ČZ 175 typ 356

 Výrobce: n.p. Jawa Závody 9.května

Rok výroby

od 1956

Řízení

bez tlumiče kmitů

 

 

 

Motor

dvoudobý jednoválec

Brzda vpředu

bubnová Æ140x35mm

Chlazení

vzduchem

Brzda vzadu

bubnová Æ140x35mm

Klikový hřídel

lisovaný s ložisky:2ks lož.6304C3 (20x52x15)levá strana;1ks lož.6304C3 (20x52x15)levá strana

Vrtání válce

Æ52mm, Æ58mm

Váha

112kg/115kg

Zdvih

58mm,65mm

Užitečné zatížení

150kg

Zdvihový objem

123,2ccm;171,7ccm

Rozvor

1310mm

Komprese

1:7,0

 

 

Výkon ot./min.

6k/8k

Výška sedla

730mm

Kroutící moment ot./min.

-

Celková šířka

660mm

Rozvod

pístem

Celková délka

1960mm

 

 

Maximalní výška

1030mm

Mazání

směsí v poměru 1:20(1:15)

Rám

jednoduchý kolébkový z ocelových čtyřhranných trubek

Uspořádání ventilů

vratné vyplachování

 

 

Karburátor

Jikov 2922SB/Jikov 2924SB

Spotřeba paliva

3,2-3,4l/100km (při 60km)

Zapalování

dynamobateriové 6V/45W bat.6V/7Ah

Spotřeba oleje

1:20

Spojka

lamelová v olejové lázni (korek-kov)

Objem palivové nádrže

13l

Převodovka

čtyřstupňová v bloku s motorem

Objem olejové nádrže

mazáno směsí

Převod primární

válečkovým řetězem 40/21=1,9“

Max.rychlost

75-80km/hod.

Převod sekundární

válečkovým řetězem 47/14-47/16

Max.stoupavost

-

řetěz 1/2x5/16“ 118-120čl.

Počet míst

2

Řazení

nožní

Cena (dobová)

-

 

společnou otočnou pákou (levá strana)

Přední kolo

drátové 16“

 

 

Zadní kolo

drátové 16“

Přední pérování

teleskopická vidlice (130mm)

Rozměr ráfku

1,85x16“

Zadní pérování

2ks hydraulické pružící jednotky

Rozměr pneu

Při 3,00x16“,zad.3,00x16“typ 356:zad.3,25x16“

Poznámka

 


  (sesa-moto)

Anketa

Líbí se Vám Jawa-ČZ 125 typ 355

Celkový počet hlasů: 18

Fotogalerie: Jawa 125 typ 355

/album/fotogalerie-jawa-125-typ-355/jawa-125-typ-351-05-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-125-typ-355/jawa-125-typ-355-10-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-125-typ-355/jawa-125-typ-355-11-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-125-typ-355/jawa-125-typ-355-18-jpg/

Diskusní téma: Jawa 125 typ 355

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.