Jawa 250 typ 353

Kývačka sjela z výrobního pásu na podzim roku 1953 při vzájemné spolupráci s druhým největším výrobcem motocyklů ČEZETOU, s níž vznikaly tyto Kývačky až do roku 1969. JAWAČZ Kývačka byla prvním sériově vyráběným motocyklem, který měl odpruženou zadní vidlici pomocí dvojice tlumičů, které byly uchycené mezi zadní kyvnou vidlici a rámem. A tak po čase dostala tato výjimečná Jawička pro své zadní pérování lidový název KÝVAČKA. Tento název provázel takto konstruované motocykly, které se vyráběly v několika typech a obsazích nejen v JAWĚ, ale i v ČEZETĚ, až do roku 1974. JAWAČZ 250 typ 353 nastoupil hned po svém slavném předchůdci Péráku, který si své místo vydobyl nejen na domácím trhu, ale i světovém. Od Péráku zdědila kývačka motor, který měl stejné dvoupákové provedení pro řazení a startování. Změnilo se jen vyosení řetězového kola sekundárního převodu, jehož jednoduchý chránič byl vyměněn za komplet skládající se z dvoudílného plechového chrániče. Rám se zcela novou konstrukcí, ve kterém byla uložena zadní kyvná vidlice protínající svým čepem pouzdra v zadní časti rámu, tlumila pomocí dvojice tlumičů. Přední teleskopická vidlice měla uvnitř nosných trubek vynuté pružiny v olejové náplni zcela nové konstrukce. Kola též prošla velkou změnou z 19 palcových ráfků na 16 palcové ráfky. Jednostranné náboje zůstaly stejné jako u Peráka. Celé šasí bylo zcela nové koncepce, která vyšla vstříc úschově baterie a nářadí do praktických schránek otvíraných a zavíraných pomocí kličky od zapalování, kterou se odemkla čelní strana schránky. Sedlo skládající se ze dvou samostatných sedel, jak to bývalo u svého předchůdce Péraka, bylo vyměněno za jednotné dvousedadlo, pod kterým se nacházel třetí úložný prostor pro nejrůznější předměty. Další změnou prošla elektroinstalace. Dosavadní ukostření minusového pólu baterie bylo ukončeno, u kývačky byl naopak ukostřen plusový pól. Spolu s touto novinkou přišla nová spínací skřínka s ampérmetrem v podobě horního hliníkového krytu se značkou JAWAČZ umístěnou opět jako u Peráka v palivové nádrži. Jawa 250 typ 353 se vyráběla souběžně s typem JAWAČZ 250 typ 353/02 s jedno pákovou verzí řazení a spouštění motoru určeným především pro zahraniční trh. JAWAČZ 250 typ 353 a typ 353/02 byly nahrazeny modelem JAWAČZ 250 typ 353/03.

Motor

dvoudobý vzduchem chlaz.

Karburátor

 

Počet válců

1

Karburátor

Jikov 2924 H

Obsah válců

246,3ccm

Průměr difuséru  

26mm

Vrtání

66mm

Hlavní tryska

100

Zdvih  

65mm

Karburátor  

Jikov 2926

Kompresní  poměr  

1:8,6

Průměr difuzeru

26 mm

Maximální výkon motoru

12K při 4700 ot/ min  

Hlavní tryska  

95

Maximální rychlost

100km/hodině

 

 

 

 

Dynamo

 

Obsah nádrže

13/0,5rez litru

Stejnosměrný proud

6V

Výška motocyklu

1025 mm

Výkon dynama

45W

Délka motocyklu

1980 mm

Přední žárovka

25/25W Ba20

Šířka motocyklu

670 mm

Zadní žárovka

15W S8

 

 

Stop žárovka

5W S8

Maximální stoupání

40%

Kontrolní žárovka

1,5W 2x  Ba9

Váha stroje-bez paliva

125kg  

Zapalovací svíčka

Pal 14/240

Váha stroje-s palivem

135kg

Vzdálenost elektrod

0,5mm

Únosnost (užitková váha)

160kg 

Baterie

6V-14Ah ukostření plus(+)

Maximální zatížení před.kola

105kg

Pojistka baterie

15A

Maximální zatížení zad. kola

195kg    

 

 

Primární převod  řetězem

3,8x3,8/60članku

Kola

 

Sekundární převod řetězem

1,2x5,6/119článku+1článek

Rozměr přední pneumatiky

3,25/16

Poměr převodu-primární

45/22   

Rozměr zadní pneumatiky

3,25/16

Poměr převodu-sekundární

46/19

Rozměr předního ráfku

2,5x16

Poměr převodu-1. pře. stupeň

19/12x24/12

Rozměr zadního ráfku

2,5x16

Poměr převodu-2. pře.stupeň

19/12x19/17

Tlak v přední pneumatice

1,25 atp

Poměr převodu-3. pře.stupeň

19/12x16/20

Tlak v zadní pneumatice

1,5 atp

Poměr převodu-4. pře.stupeň

1/1 přímý záběr

Počet drátů

36 ks

Celkový převod 1. stupeň   

1:15,668

Závit drátu

M 3,5

Celkový převod 2. stupeň

1:8,759

Průměr drátu

3,1

Celkový převod 3. stupeň

1:6,265

 

 

Celkový převod 4. stupeň  

1:3,04

Seřízení předstihu

 

Převod pohonu rychloměru 

5/10 zubů

Vzdálenost přerušovače

0.4mm  

 

 

Předstih zážehu před  Hú

4,8-5 mm

Čelisťové brzdy  

160mm/25mm  

 

 

Maximální zdvih pře.  vidlice

130 mm

Obsah náplně

 

Maximální zdvih zad. vidlice

100 mm

Obsah převodovky

800cmm

 

 

Obsah př. tlumiče

150cmm

 

 

Obsah zad. tlumiče. tlumiče

65cmmmm

 

(sesa-moto)

 

Fotogalerie: Jawa 250 typ 353

/album/fotogalerie-jawa-250-typ-353/jawa-250-typ-353-06-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-250-typ-353/jawa-250-typ-353-28-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-250-typ-353/jawa-250-typ-353-33-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-250-typ-353/jawa-250-typ-353-41-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-250-typ-353/jawa-250-typ-353-48-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-250-typ-353/jawa-250-typ-353-49-jpg/

Diskusní téma: Jawa 250 typ 353

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.