Jawa 350 typ 12 "Pérák"

Pérák přišel o dva roky později, a to v roce 1948 než Pérák 250. Zprvu nesla nová třistapadesátka značku na palivové nádrži OGAR a v šedé barvě motocyklu, pod kterou se začali vyrábět. Značka OGAR patřila před válkou k třetímu největšímu výrobci československých motocyklů. Po válce byla tato firma vyrábějící své motocykly v Praze ve Strašnicích začleněná pod JAWU a stala se její součástí. Později se Pérák vyráběl již pod světově známou značkou JAWA na palivové nádrži a v červené barvě motocyklu bez jakýkoliv změn. Rám byl stejné konstrukce jako u dvěstěpadesátky spolu s přední teleskopickou vidlicí chráněnou pryžovými manžetami své spodní kluzáky a s novým pláštěm předního světla a tachometru. Palivová nádrž získala v útrobách místo pro spínací skřínkou, která zpočátku měla v sobě umístěné zapalovací cívky. Pak byla následně vyměněná za spínací skřínku se samostatnými zapalovacími cívkami Palivová nádrž měla v dolní části vykrojený oblouk pro sedlo s jedním centrálním třecím tlumičem, který měl možnost nastavení tuhosti podle hmotnosti jezdce. Kola byla o velikosti devatenácti palců s jednostrannými brzdovými bubny. To, co dělalo Péráka skutečným klenotem, byl motor. Dvoudobý vzduchem chlazený se čtyřstupňovou převodovkou. Spojkový koš byl o čtyřech korkových lamelách ponořený v olejové lázni vypínaný poloautomatem na pravé straně. Karburátor měl samostatnou plovákovou komorou spjatou s karburátorem pomocí hlavní tryskou chráněnou sítkem. Vše bylo ukryté pod důmyslným krytem. O chod motoru se staralo šesti pólové dynamo, které dostalo novou spínací skřínku s ampérmetrem pro okamžitou kontrolu dobíjení.

 

Motor dvoudobý vzduchem chlaz. Karburátor  
Počet válců 2 Karburátor Jikov 2924 H
Obsah válců 344ccm Průměr difuséru   24mm
Vrtání 58mm Hlavní tryska 95/105
Zdvih   65mm    
Kompresní  poměr   1:6,25 Dynamo  
Maximální výkon motoru 12k 4000ot/min 14k 4000 ot Stejnosměrný proud 6V
Maximální rychlost 115 km/h Výkon dynama 45W
Prům. spotřeba 50 km/ hod 3,25/100km Přední žárovka 35/35W Ba20
Obsah nádrže 13/1rez litru Zadní žárovka 5W S8
Výška motocyklu 950 Kontrolní žárovka 1,5W 2x  Ba9
Délka motocyklu 2000 Vzdálenost elektrod 0,6mm
Šířka motocyklu 700 Baterie 14Ah ukostřeni- minus  
       
Maximální stoupání 40% Kola  
Váha stroje-bez paliva 120kg Rozměr přední pneumatiky 3,00/19
Váha stroje-s palivem 132 kg Rozměr zadní pneumatiky 3,00/19
Únosnost (užitková váha) 160 kg   Rozměr předního ráfku 2,25/19
Primární převod  řetězem    Rozměr zadního ráfku 2,25/19
Sekundární převod řetězem 1:2,59  Tlak v přední pneumatice 1,25 atp
Poměr převodu-1. pře. stupeň 1:1,75 Tlak v zadní pneumatice 1,5 atp
Poměr převodu-2. pře.stupeň 1:1,26    
Poměr převodu-3. pře.stupeň 1:5,368 Seřízení předstihu  
Poměr převodu-4. pře.stupeň přímý záběr  Vzdálenost přerušovače 0,4 mm   
Celkový převod 1. stupeň    1:13,426 Předstih zážehu před  Hú 3,2-3,5 mm
Celkový převod 2. stupeň 1:7,449 Pravý válec náleží hornímu přerušovači
Celkový převod 3. stupeň 1:5,368    
Celkový převod 4. stupeň 1:4,241 Obsah náplně  
Čelisťové brzd   150/25 160/25     Obsah převodovky 1 litr  
Maximální zdvih př. kyv vidl 130 mm Obsah př. tlumiče 105cmm
Maximální zdvih zad. vidlice 100 mm Obsah zad. tlumiče 47cmm

 (sesa-moto)

 

Fotogalerie: Jawa 350 typ 12 "Pérák"

Tato fotogalerie je prázdná.

Diskusní téma: Jawa 350 typ 12 "Pérák"

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.