Jawa 150 typ 352

Kývačka se vyráběla od roku 1954. Patřila mezi první motocykly vyrobené ve vzájemné spolupráci mezi ČEZETOU a JAWOU, takzvanou jednotnou řadu. Tak vznikla značka JAWACŽ. Pod tímto logem se vyráběly motocykly od roku 1954 až po rok 1959, kdy se značka opět rozdělila na dva největší výrobce. JAWAČZ 150 typ 352 se vyráběl současně s typem 351 o obsahu 125. Do těchto obou motocyklů, se montoval motor ze Strakonic se značkou ČZ, který byl převzat od svých poválečných předchůdců typu C. Motor byl dvoudobý vzduchem chlazený s třístupňovou převodovkou, válec motoru byl opatřen přírubami pro navlečení výfukových kolen a karburátoru, které byly zajištěné pomocí objímek. Karburátor měl vzduchový filtr se vzduchovou přívěrou pro studené starty a byl důmyslně ukryt pod krytem, který splýval spolu s kartery. Setrvačníkové magneto mělo dvě světelné cívky, které tlumila tlumivka ukrytá ve spínací skříňce z bakelitu na nádrži. Třetí cívka byla určená pro zapalování a byla přímo vyvedena zapalovacím kabelem ke svíčce. K zastavení motoru sloužil knoflík, který po zmačknutí zkratoval celou zapalovací soustavu. Tento šikovný knoflík se nacházel v pravém krytu motoru hned pod válcem spolu s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a neutrálu. Motor byl vložen do kývačkového rámu, který dostal přezdívku díky své zadní kyvné vidlici, která měla na obou stranách jednoduché pevně nastavené tlumiče s olejovou náplní. Přední teleskopická vidlice byla též nové konstrukce, kde kluzák nebyl ochráněn gumovou manžetou, ale chromovou trubkou. Přední teleskopická vidlice dostala masku reflektoru, ve které byl ukryt tachometr s osvětlením. Sedlo nebylo rozdělené na dvě části, nýbrž tvořilo jeden celek stvořený pro pohodlnější jízdu dvou osob. Pod sedlem byl ukryt prostor na nejrůznější předměty spolu s pumpičkou a po jeho obou stranách byly schránky pro baterii a nářadí spolu se stop spínačem zadního světla. Kola byla u první série s jednostrannými brzdovými bubny. Novější verze měla klasicky známé celonábojové brzdy, u kterých se změnila rozeta spolu s brzdovými čelistmi. Motocykl, který položil základy pro jednotnou řadu motocyklů společné značky JAWAČZ, se vyráběl do roku 1956. Kdy se stal posledním sériově vyráběným motocyklem o obsahu 150 ccm v naší historii motocyklu. 

Motor

dvoudobý vzduch chlazený

Karburátor

 

Počet válců

1

Karburátor

Jikov 2918 HC

Obsah válců

148 ccm

Průměr difuséru  

18 mm

Vrtání

57 mm  

Hlavní tryska

85

Zdvih  

58 mm

Volnoběh tryska

50  

Kompresní  poměr  

1:6,9

Šroubek volnoběžky

1/4otačky

Maximální výkon motoru

6,2 K při 4750ot/mim  

Poloha jehly

4 zářez

Maximální rychlost

75-85km/hodině

 

 

 

 

Dynamo

 

Obsah nádrže

13/1rez litru  

Stejnosměrný proud

6V

Výška motocyklu

1030 mm   

Výkon dynama

25W

Délka motocyklu

1960 mm

Přední žárovka

15/15W Ba20

Šířka motocyklu

660 mm        

Zadní žárovka

5W S8

 

 

Stop žárovka

5W S8  

Maximální stoupání

31%  

Kontrolní žárovka

1,5W 2x  Ba9

Váha stroje-bez paliva

98kg

Zapalovací svíčka

Pal 14/240

Váha stroje-s palivem

108kg

Vzdálenost elektrod

0,5mm

Únosnost (užitková váha)

150kg

Baterie

6V-7Ah

Maximální zatížení před.kola

75kg

Pojistka baterie

15A

Maximální zatížení zad. kola

183kg    

 

 

Primární převod  řetězem

3,8x3,8/54članku

Kola

 

Sekundární převod řetězem

1,2x5,6/114článku+1článek

Rozměr přední pneumatiky

3,00/16

Poměr převodu-primární

40/15

Rozměr zadní pneumatiky

3,00/16

Poměr převodu-sekundární

44/17  

Rozměr předního ráfku

1,60 x 16

Poměr převodu-1. pře. stupeň

24/13X13/14

Rozměr zadního ráfku

1,85B x 16

Poměr převodu-2. pře.stupeň

19/18X23/14

Tlak v přední pneumatice

1,25atp

Poměr převodu-3. pře.stupeň

16/21X23/14

Tlak v zadní pneumatice

1,5atp

Poměr převodu-4. pře.stupeň

1/1 přímý záběr  

 

 

Celkový převod 1. stupeň   

1:18,246

Počet drátů

36 ks

Celkový převod 2. stupeň

1:8,590  

Závit drátu

M 3,5

Celkový převod 3. stupeň

1:6,182

Průměr drátu

3,1  

Celkový převod rozt ústrojí

1:5,332

 

 

Převod pohonu rychloměru 

7/19 zubů

Seřízení předstihu

 

Čelisťové brzdy

7/19 zubů

Vzdálenost přerušovače

4 mm

Maximální zdvih pře.  vidlice

130 mm

Předstih zážehu před  Hú

4 mm

Maximální zdvih zad. vidlice

100 mm

 

 

 

 

Obsah náplně

 

 

 

Obsah převodovky

800cmm

 

 

Obsah př. tlumiče

150cmm

 

 

Obsah zad. tlumiče

50cmm

 (sesa-moto)

 

 

Anketa

Máte Jawu 150 typ 352?

Celkový počet hlasů: 35

Fotogalerie: Jawa 150 typ 352

/album/fotogalerie-jawa-150-typ-352/jawa-150-typ-352-01-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-150-typ-352/jawa-150-typ-352-14-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-150-typ-352/jawa-150-typ-352-21-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-150-typ-352/jawa-150-typ-352-22-jpg/

Diskusní téma: Jawa 150 typ 352

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.