Škoda 100MB

Škoda 1000 MB je model automobilu vyráběný československou automobilkou Škoda v letech 1964-1969. Jeho vývoj začal již dříve, ale poprvé se dostal do sériové výroby v roce 1964. Existují celkem čtyři základní modely, které se od sebe dají snadno rozeznat.

 

Model 1964 (duben 1964 - prosinec 1965)

 
model 1964

První model. Charakteristickým znakem byla půl-oblouková mřížka na zadních blatnících slangově nazývaná jako žábra, kterou již ostatní modely neměly a čistě elipsoidní chromovaný ovál na přední masce tzv široký usměv, kde v obou koncích se nacházely směrovky a jehož horní část tvořil okraj přední kapoty.

Zadní sklo vozu bylo zaoblené, takže z části zasahovalo i na boky vozu.

Model 1966 (leden 1966 - srpen 1967)

Model 1966

Standardní model až do roku 67 měl ještě půlkruhovou mřížku na zadních blatnících, modely DeLuxe už od počátky výroby (1966) měly jednoduchou obdélníkovou. Změny na pohled doznala i maska, kde ona pochromovaná elipsa dostala trochu hranatější tvar. Zároveň se jedná o poslední modelový ročník který měl na zadním úzkém sloupku poziční světlo.

Model 1968 (září 1967 - srpen 1968)

Model 1968

Poslední modelový rok kdy se vyráběla embéčka klasického vzhledu. Elegantní prolisy zůstaly zachovány. Hlavní změmou bylo přetypování vozu jako pěti-místného. Souviselo to s zesílením podlahy, dále byl vyztužen blok motoru, kde došlo k unifikaci motoru s blokem pro motor většího objemu (1107 ccm). Vyztužení uchycení zadních náprav a zvýšení užitečného zatížení vozu na 375 kg. Tento modelový ročník se dá poznat podle třetího páru blikačů směrových světel. Bohužel tento pár světel je v místě, kde blatníky velmi často podléhaly korozi, a tak za 40 let se již při výměne blatníků mnohdy neobnovovaly.

Model 1969 (září 1968 - srpen 1969)

Model 1969

Je posledním vývojovým stupněm vozu Škoda 1000 MB. Skelet vozu již více připomíná Škodu 100, která následovala model 1000 v výrobě. Došlo k rozšíření zadního sloupku čímž se zúžilozadní okno. Z čelního pohledu se nejvýraznější změnou stala přední maska, kde z původní "žraločí masky" vznikla vodorovná plastchromová s velkým nápisem ŠKODA. další změny doznal interiér. přibyli další odstíny a původní ozdobné kličky se změnili v jakési otočné "motýlky". Další změnou je střecha - předchozí modely měly na střeše střední vlis, jako jej měly i obě kapoty. Tomuto modelu však již střešní vlis chybí a střechu má hladkou.

Odvozené modely

Krom těchto základních modelů zde existovaly ještě model Škoda 1000 MBG, která měla výkonnější motor než běžná Škoda 1000 MB, ovšem na první pohled se od nich rozeznat nedaly. Dále zde existovala Škoda 1000 MBX, která byla dvoudvéřová. Oba tyto modely se vyráběly pouze v provedení DeLuxe.

Tyto vozy se vyvíjely současně s klasickými tisícovkami (i když ne od začátku), a tak se změny v karosériích podepsaly i na těchto vozech. A právě z těchto modelů se později vyvinuly vozy Škoda 1100 MB a Škoda 1100 MBX. Opět modernější vozy s výkonnějšími motory, ovšem na první opět nebyly rozeznatelné od předchozích vozů.

VIDEA

www.cs.wikipedia.org

Fotogalerie: Škoda 1000MB

/album/fotogalerie-skoda-1000mb/skoda-1000mb-de-luxe-4-jpg/ /album/fotogalerie-skoda-1000mb/skoda-1000mb-miami-vvtdesign-jpg/ /album/fotogalerie-skoda-1000mb/skoda-mb-de-luxe-1968-jpg/

Diskusní téma: Škoda 1000MB

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.