Čištění karburátoru

Karburátor vyčistíte jednoduše, prakticky stačí jen rozdělat, propláchnout, hubou profouknout a složit. Důležité je také odstranit příčinu zanesení, to může být buď špína v nádrži a kohoutku nebo taky chybějící vzduchový filtr.
   Můžete si pomoct nějakými pomůckami: Dobrá věc je nějaký vysokotlaký kompresor, kterým vyfouknete jakoukoli špínu. Osobně se mi ještě osvědčil ocet. Do nějakého hrnce nebo plechovky nalijte ocet, strčte do něj co potřebujete a nechte to vařit (třeba na vařiči). Po nějaké době to bude úplně šumět, tak už to vypněte a karburátor by měl být perfektně vyčistěný a bez usazenin.

    Dále pár bodů, co je potřeba vyčistit, podotýkám, že šroubek na volnoběh nemusíte vyšroubovat, ten na nic (krom volnoběhu) vliv nemá.

  1. Odšroubujte karburátor.
  2. Odšroubujte víčko plovákové komory a vyndejte plovák. Často bývá zanesený ventil ve víčku. Do dírky kam se napojuje hadička zkuste strčit nějaký drát a vydrápat špínu. Pomůže vám ještě třeba benzín, ve kterém to všechno budete namáčet. Pak to profoukněte a až si budete jisti, že už tam žádná špína není, postupujte dál. Jestliže máte starší typ karburátoru, kde není ventil, ale pouze dírka, kterou uzavírá jehla která je napevno v plováku, je čistění jednodušší a hladina v plovákové komoře je pevně stanovena.
  3. Na spodu plovákové komory bývají usazeniny, které se nasávají do kanálků, odstraňte je (popřípadě vyšroubujte i jehlu, která vede dírkou v plováku). Jestliže máte karburátor, kde uzavírá přívod paliva jehla, která je napevno v plováku, tak je důležité, aby vespod karburátoru nebyla žádná špína. Když jsou v tomhle karburátoru usazeniny, hrozí, že nebude přitékat dostatek paliva. To je způsobeno tím, že se špína dostane do dírky, kde je doraz jehly plováku, to způsobí, že je plovák pořád příliš vysoko a nespadá dolů.
  4. Vyšroubujte trysky a podívejte se proti světlu přes dírky, jestli v nich není nějaké smítko. Trysky obvykle stačí jen profouknout, jestliže to nestačí, tak použijte nějaký tenký vlasec, tvrdý chlup třeba ze smetáku nebo nějaký tenký drátek (z nějaké cívky), ale bacha!! Nic velkého tam nestrkejte a nepoužívejte sílu!
  5. Dále pak vyčistěte zbytek karburátoru. Odlijte si třeba trochu benzínu, petroleje, ředidla, nafty nebo něčeho, co vám při čistění pomůže. Karburátor do toho ponořte, popřípadě jím to prolévejte a vyškrábejte všechnu špínu.
  6. Vyčistěte kanálky, do kterých se šroubují trysky. Protáhněte je nějakým drátem nebo svazkem jemných měděných drátů, které získáte rozpletením nějakého kabelu a pak znovu spletením do guče. Mezi kanálkami jsou spojovací kanálky které ústí ve vzduchové trysky, které jsou v difuzoru a kterými se vede k hlavním tryskám vzduch. Tyhle trysky profoukněte a větší z nich můžete zkusit i něčím propíchnout. Za šoupátkovou komorou, kde je jehla je směrem k motoru malá dírka, která je spojena s volnoběžnou tryskou Tuhle dírku můžete pouze profouknout z kanálku Je moc malá, abyste ji nějak čistili.
  7. Často bývají usazeniny v díře, kde dosedá jehla, tu musíte vyšťourat, vypláchnout a popřípadě i vyfouknout.