Jawa 150 typ 352
Kývačka se vyráběla od roku 1954. Patřila mezi první motocykly vyrobené ve vzájemné spolupráci mezi ČEZETOU a JAWOU, takzvanou jednotnou řadu. Tak vznikla značka JAWACŽ. Pod tímto logem se vyráběly motocykly od roku 1954 až po rok 1959, kdy se značka opět rozdělila na dva největší výrobce. JAWAČZ 150 typ 352 se vyráběl současně s typem 351 o obsahu 125. Do těchto obou motocyklů, se montoval motor ze Strakonic se značkou ČZ, který byl převzat od svých poválečných předchůdců typu C. Motor byl dvoudobý vzduchem chlazený s třístupňovou převodovkou, válec motoru byl opatřen přírubami pro navlečení výfukových kolen a karburátoru, které byly zajištěné pomocí objímek. Karburátor měl vzduchový filtr se vzduchovou přívěrou pro studené starty a byl důmyslně ukryt pod krytem, který splýval spolu s kartery. Setrvačníkové magneto mělo dvě světelné cívky, které tlumila tlumivka ukrytá ve spínací skříňce z bakelitu na nádrži. Třetí cívka byla určená pro zapalování a byla přímo vyvedena zapalovacím kabelem ke svíčce. K zastavení motoru sloužil knoflík, který po zmačknutí zkratoval celou zapalovací soustavu. Tento šikovný knoflík se nacházel v pravém krytu motoru hned pod válcem spolu s ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a neutrálu. Motor byl vložen do kývačkového rámu, který dostal přezdívku díky své zadní kyvné vidlici, která měla na obou stranách jednoduché pevně nastavené tlumiče s olejovou náplní. Přední teleskopická vidlice byla též nové konstrukce, kde kluzák nebyl ochráněn gumovou manžetou, ale chromovou trubkou. Přední teleskopická vidlice dostala masku reflektoru, ve které byl ukryt tachometr s osvětlením. Sedlo nebylo rozdělené na dvě části, nýbrž tvořilo jeden celek stvořený pro pohodlnější jízdu dvou osob. Pod sedlem byl ukryt prostor na nejrůznější předměty spolu s pumpičkou a po jeho obou stranách byly schránky pro baterii a nářadí spolu se stop spínačem zadního světla. Kola byla u první série s jednostrannými brzdovými bubny. Novější verze měla klasicky známé celonábojové brzdy, u kterých se změnila rozeta spolu s brzdovými čelistmi. Motocykl, který položil základy pro jednotnou řadu motocyklů společné značky JAWAČZ, se vyráběl do roku 1956. Kdy se stal posledním sériově vyráběným motocyklem o obsahu 150 ccm v naší historii motocyklu.
Motor |
dvoudobý vzduch chlazený |
Karburátor |
|
Počet válců |
1 |
Karburátor |
Jikov 2918 HC |
Obsah válců |
148 ccm |
Průměr difuséru |
18 mm |
Vrtání |
57 mm |
Hlavní tryska |
85 |
Zdvih |
58 mm |
Volnoběh tryska |
50 |
Kompresní poměr |
1:6,9 |
Šroubek volnoběžky |
1/4otačky |
Maximální výkon motoru |
6,2 K při 4750ot/mim |
Poloha jehly |
4 zářez |
Maximální rychlost |
75-85km/hodině |
|
|
|
|
Dynamo |
|
Obsah nádrže |
13/1rez litru |
Stejnosměrný proud |
6V |
Výška motocyklu |
1030 mm |
Výkon dynama |
25W |
Délka motocyklu |
1960 mm |
Přední žárovka |
15/15W Ba20 |
Šířka motocyklu |
660 mm |
Zadní žárovka |
5W S8 |
|
|
Stop žárovka |
5W S8 |
Maximální stoupání |
31% |
Kontrolní žárovka |
1,5W 2x Ba9 |
Váha stroje-bez paliva |
98kg |
Zapalovací svíčka |
Pal 14/240 |
Váha stroje-s palivem |
108kg |
Vzdálenost elektrod |
0,5mm |
Únosnost (užitková váha) |
150kg |
Baterie |
6V-7Ah |
Maximální zatížení před.kola |
75kg |
Pojistka baterie |
15A |
Maximální zatížení zad. kola |
183kg |
|
|
Primární převod řetězem |
3,8x3,8/54članku |
Kola |
|
Sekundární převod řetězem |
1,2x5,6/114článku+1článek |
Rozměr přední pneumatiky |
3,00/16 |
Poměr převodu-primární |
40/15 |
Rozměr zadní pneumatiky |
3,00/16 |
Poměr převodu-sekundární |
44/17 |
Rozměr předního ráfku |
1,60 x 16 |
Poměr převodu-1. pře. stupeň |
24/13X13/14 |
Rozměr zadního ráfku |
1,85B x 16 |
Poměr převodu-2. pře.stupeň |
19/18X23/14 |
Tlak v přední pneumatice |
1,25atp |
Poměr převodu-3. pře.stupeň |
16/21X23/14 |
Tlak v zadní pneumatice |
1,5atp |
Poměr převodu-4. pře.stupeň |
1/1 přímý záběr |
|
|
Celkový převod 1. stupeň |
1:18,246 |
Počet drátů |
36 ks |
Celkový převod 2. stupeň |
1:8,590 |
Závit drátu |
M 3,5 |
Celkový převod 3. stupeň |
1:6,182 |
Průměr drátu |
3,1 |
Celkový převod rozt ústrojí |
1:5,332 |
|
|
Převod pohonu rychloměru |
7/19 zubů |
Seřízení předstihu |
|
Čelisťové brzdy |
7/19 zubů |
Vzdálenost přerušovače |
4 mm |
Maximální zdvih pře. vidlice |
130 mm |
Předstih zážehu před Hú |
4 mm |
Maximální zdvih zad. vidlice |
100 mm |
|
|
|
|
Obsah náplně |
|
|
|
Obsah převodovky |
800cmm |
|
|
Obsah př. tlumiče |
150cmm |
|
|
Obsah zad. tlumiče |
50cmm (sesa-moto) |
Anketa
Máte Jawu 150 typ 352?
Celkový počet hlasů: 45
Diskusní téma: Jawa 150 typ 352
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.