Jawa 350 typ 354

Kývačka sjela z výrobního pásu na podzim roku 1953 při vzájemné spolupráci s druhým největším výrobcem motocyklů ČEZETOU, s níž vznikaly tyto Kývačky až do roku 1959. JAWAČZ Kývačka byla prvním sériově vyráběným motocyklem, který měl zadní kolo odpružené pomocí kyvné vidlice napojené na dvojici teleskopických trubek. A tak po čase dostala tato výjimečná Jawička pro své zadní pérování lidový název KÝVAČKA. Tento název provázel kejvačky, které se vyráběly nejen v JAWĚ a i též v ČEZETĚ v několika typech a obsahu, až do roku 1974. JAWAČZ 350 typ 354 nastoupila hned po svém slavném předchůdkyni Jawě Péráku, která si své místo vydobyla nejen na domácím, ale i světovém trhu. Od své předchůdkyně zdědila motor, který měl stejné dvoupákové provedení pro řazení a startování. Kartery motoru se změnily jen ve vyosení řetězového kola sekundárního převodu a byl též nahrazen jednoduchý chránič za dvoudílní komplet zakrývající řetěz. V rámu zcela nové konstrukce byla uložena zadní kyvná vidlice pomocí čepu protínajícího pouzdra v zadní části rámu tlumící pomocí dvojice tlumičů. Přední teleskopické vidlice, které měly uvnitř nosných trubek vinuté pružiny s olejovou náplní, byly oproti svému předchůdci též zcela nové konstrukce, který měl pružení pomocí dvojice vinutých pružin bez olejového tlumení. Kola též prošla velkou změnou z 19 palcových ráfků na 16 palcové ráfky, jednostranné náboje zůstaly stejné jako u Peráka. Celé šasí bylo zcela nové koncepce, která vyšla vstříc pro úschovu baterie a nářadí do praktických schránek, které se otvíraly a zavíraly pomocí kličky od zapalováni, již bylo možné odemknout čelní stranu schránky. Sedlo se ze dvou samostatných sedel, jak to bývalo u Péraka, se změnilo na jedno dvousedadlo, pod nímž se nacházel třetí úložný prostor na nejrůznější předměty. Další změnou prošla elektroinstalace. Dosavadní ukostřování minusového pólu baterie bylo ukončeno, u kývačky byl naopak ukostřen plusový pól. Spolu s touto novinkou přišla vylepšená spínací skřínka s ampérmetrem a s kontrolkou pro zařazení neutrálu. Spínací skřínka dostala nový horní hliníkový kryt se značkou JAWAČZ, a byla opět umístěna jako u Péráka v palivové nádrži. JAWAČZ 350 typ 354 se vyráběla souběžně s typem JAWAČZ 350 typ 354/02 mající jednu páku pro řazení a spouštění motoru určenou především pro zahraniční trh. JAWAČZ 350 typ 354 a typ 354 02 byla nahrazena typem Jawa 350 typ 354 03.

Motor

dvoudobý vzduchem chlaz.

Karburátor

 

Počet válců

2

Karburátor

Jikov 2924 H

Obsah válců

344ccm

Průměr difuséru  

24mm

Vrtání

58mm

Hlavní tryska

105

Zdvih  

65mm

Karburátor

Jikov 2926

Kompresní  poměr  

1:6,8

Průměr difuséru  

26 mm

Maximální výkon motoru

16K při 5500 ot/min

Hlavní tryska

100

Maximální rychlost

100km / hodině  

 

 

Prům. spotřeba při 80 km

3,5 litru /100 km

Dynamo

 

Obsah nádrže

13/1rez litru

Stejnosměrný proud

6V

Výška motocyklu

1025 mm

Výkon dynama

45W

Délka motocyklu

1980mm

Přední žárovka

25/25W Ba20

Šířka motocyklu

 670 mm            

Zadní žárovka

5W

 

 

Stop žárovka

15W S8

Maximální stoupání

45%

Kontrolní žárovka

1,5W 2x  Ba9

Váha stroje-bez paliva

135kg

Zapalovací svíčka

Pal 14/240

Váha stroje-s palivem

145kg

Vzdálenost elektrod

0,6-07mm

Únosnost (užitková váha)

160kg

Baterie

6V-7Ah ukostření plus +

Maximální zatížení pře. kola

105kg

Pojistka baterie

15A

Maximální zatížení zad. kola

200kg

 

 

Primární převod  řetězem

3,8x3,8/64članku

Kola

 

Sekundární převod řetězem

1/2x5/16 119článku+1člán

Rozměr přední pneumatiky

3,25/16

Poměr převodu-primární

45/27

Rozměr zadní pneumatiky

3,25/16

Poměr převodu-sekundární

46/18

Rozměr předního ráfku

1,85Bx16

Poměr převodu-1. pře. stupeň

19/12x24/12 zubu  

Rozměr zadního ráfku

1,85Bx16

Poměr převodu-2. pře.stupeň

19/12x19/17

Tlak v přední pneumatice

1,25atp

Poměr převodu-3. pře.stupeň

19/12x16/20

Tlak v zadní pneumatice

1,5atp

Poměr převodu-4. pře.stupeň

1/1 přímý záběr

 

 

Celkový převod 1. stupeň   

1:13,426

Seřízení předstihu

 

Celkový převod 2. stupeň

1:7,449   

Vzdálenost přerušovače

0.4mm   

Celkový převod 3. stupeň

1:5,368

Předstih zážehu před  Hú

3,2-3,5mm

Celkový převod 4. stupeň  

1:4,241

Pravý válec náleží

hornímu přerušovači

Převod pohonu rychloměru 

5/11 zubů

 

 

Čelisťové brzdy  

160mm/25mm

Obsah náplně

 

Maximální zdvih pře.  vidlice

130 mm

Obsah převodovky

800cmm

Maximální zdvih zad. vidlice

100 mm

Obsah př. tlumiče

100cmm

 

 

Obsah zad. tlumiče

65cmm

 

 

 

  

 

(sesa-moto)

 

Fotogalerie: Jawa 350 typ 354

/album/fotogalerie-jawa-350-typ-354/jawa-350-typ-354-11-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-350-typ-354/jawa-350-typ-354-19-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-350-typ-354/jawa-350-typ-354-21-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-350-typ-354/jawa-350-typ-354-39-jpg/ /album/fotogalerie-jawa-350-typ-354/jawa-350-typ-354-43-jpg/

Diskusní téma: Jawa 350 typ 354

Datum 14.05.2011

Vložil jirka

Titulek tlumiče

Odpovědět

kdo by prosím opravil přední tlumiče na jawa 350 typ 354 díky