Jawa 350 typ 12 "Pérák"
Pérák přišel o dva roky později, a to v roce 1948 než Pérák 250. Zprvu nesla nová třistapadesátka značku na palivové nádrži OGAR a v šedé barvě motocyklu, pod kterou se začali vyrábět. Značka OGAR patřila před válkou k třetímu největšímu výrobci československých motocyklů. Po válce byla tato firma vyrábějící své motocykly v Praze ve Strašnicích začleněná pod JAWU a stala se její součástí. Později se Pérák vyráběl již pod světově známou značkou JAWA na palivové nádrži a v červené barvě motocyklu bez jakýkoliv změn. Rám byl stejné konstrukce jako u dvěstěpadesátky spolu s přední teleskopickou vidlicí chráněnou pryžovými manžetami své spodní kluzáky a s novým pláštěm předního světla a tachometru. Palivová nádrž získala v útrobách místo pro spínací skřínkou, která zpočátku měla v sobě umístěné zapalovací cívky. Pak byla následně vyměněná za spínací skřínku se samostatnými zapalovacími cívkami Palivová nádrž měla v dolní části vykrojený oblouk pro sedlo s jedním centrálním třecím tlumičem, který měl možnost nastavení tuhosti podle hmotnosti jezdce. Kola byla o velikosti devatenácti palců s jednostrannými brzdovými bubny. To, co dělalo Péráka skutečným klenotem, byl motor. Dvoudobý vzduchem chlazený se čtyřstupňovou převodovkou. Spojkový koš byl o čtyřech korkových lamelách ponořený v olejové lázni vypínaný poloautomatem na pravé straně. Karburátor měl samostatnou plovákovou komorou spjatou s karburátorem pomocí hlavní tryskou chráněnou sítkem. Vše bylo ukryté pod důmyslným krytem. O chod motoru se staralo šesti pólové dynamo, které dostalo novou spínací skřínku s ampérmetrem pro okamžitou kontrolu dobíjení.
Motor | dvoudobý vzduchem chlaz. | Karburátor | |
Počet válců | 2 | Karburátor | Jikov 2924 H |
Obsah válců | 344ccm | Průměr difuséru | 24mm |
Vrtání | 58mm | Hlavní tryska | 95/105 |
Zdvih | 65mm | ||
Kompresní poměr | 1:6,25 | Dynamo | |
Maximální výkon motoru | 12k 4000ot/min 14k 4000 ot | Stejnosměrný proud | 6V |
Maximální rychlost | 115 km/h | Výkon dynama | 45W |
Prům. spotřeba 50 km/ hod | 3,25/100km | Přední žárovka | 35/35W Ba20 |
Obsah nádrže | 13/1rez litru | Zadní žárovka | 5W S8 |
Výška motocyklu | 950 | Kontrolní žárovka | 1,5W 2x Ba9 |
Délka motocyklu | 2000 | Vzdálenost elektrod | 0,6mm |
Šířka motocyklu | 700 | Baterie | 14Ah ukostřeni- minus |
Maximální stoupání | 40% | Kola | |
Váha stroje-bez paliva | 120kg | Rozměr přední pneumatiky | 3,00/19 |
Váha stroje-s palivem | 132 kg | Rozměr zadní pneumatiky | 3,00/19 |
Únosnost (užitková váha) | 160 kg | Rozměr předního ráfku | 2,25/19 |
Primární převod řetězem | Rozměr zadního ráfku | 2,25/19 | |
Sekundární převod řetězem | 1:2,59 | Tlak v přední pneumatice | 1,25 atp |
Poměr převodu-1. pře. stupeň | 1:1,75 | Tlak v zadní pneumatice | 1,5 atp |
Poměr převodu-2. pře.stupeň | 1:1,26 | ||
Poměr převodu-3. pře.stupeň | 1:5,368 | Seřízení předstihu | |
Poměr převodu-4. pře.stupeň | přímý záběr | Vzdálenost přerušovače | 0,4 mm |
Celkový převod 1. stupeň | 1:13,426 | Předstih zážehu před Hú | 3,2-3,5 mm |
Celkový převod 2. stupeň | 1:7,449 | Pravý válec náleží | hornímu přerušovači |
Celkový převod 3. stupeň | 1:5,368 | ||
Celkový převod 4. stupeň | 1:4,241 | Obsah náplně | |
Čelisťové brzd | 150/25 160/25 | Obsah převodovky | 1 litr |
Maximální zdvih př. kyv vidl | 130 mm | Obsah př. tlumiče | 105cmm |
Maximální zdvih zad. vidlice | 100 mm | Obsah zad. tlumiče | 47cmm |
(sesa-moto)
Fotogalerie: Jawa 350 typ 12 "Pérák"
Tato fotogalerie je prázdná.
Diskusní téma: Jawa 350 typ 12 "Pérák"
Nebyly nalezeny žádné příspěvky.