kdo by prosím opravil přední tlumiče na jawa 350 typ 354 díky
Jawa 350 typ 354
Kývačka sjela z výrobního pásu na podzim roku 1953 při vzájemné spolupráci s druhým největším výrobcem motocyklů ČEZETOU, s níž vznikaly tyto Kývačky až do roku 1959. JAWAČZ Kývačka byla prvním sériově vyráběným motocyklem, který měl zadní kolo odpružené pomocí kyvné vidlice napojené na dvojici teleskopických trubek. A tak po čase dostala tato výjimečná Jawička pro své zadní pérování lidový název KÝVAČKA. Tento název provázel kejvačky, které se vyráběly nejen v JAWĚ a i též v ČEZETĚ v několika typech a obsahu, až do roku 1974. JAWAČZ 350 typ 354 nastoupila hned po svém slavném předchůdkyni Jawě Péráku, která si své místo vydobyla nejen na domácím, ale i světovém trhu. Od své předchůdkyně zdědila motor, který měl stejné dvoupákové provedení pro řazení a startování. Kartery motoru se změnily jen ve vyosení řetězového kola sekundárního převodu a byl též nahrazen jednoduchý chránič za dvoudílní komplet zakrývající řetěz. V rámu zcela nové konstrukce byla uložena zadní kyvná vidlice pomocí čepu protínajícího pouzdra v zadní části rámu tlumící pomocí dvojice tlumičů. Přední teleskopické vidlice, které měly uvnitř nosných trubek vinuté pružiny s olejovou náplní, byly oproti svému předchůdci též zcela nové konstrukce, který měl pružení pomocí dvojice vinutých pružin bez olejového tlumení. Kola též prošla velkou změnou z 19 palcových ráfků na 16 palcové ráfky, jednostranné náboje zůstaly stejné jako u Peráka. Celé šasí bylo zcela nové koncepce, která vyšla vstříc pro úschovu baterie a nářadí do praktických schránek, které se otvíraly a zavíraly pomocí kličky od zapalováni, již bylo možné odemknout čelní stranu schránky. Sedlo se ze dvou samostatných sedel, jak to bývalo u Péraka, se změnilo na jedno dvousedadlo, pod nímž se nacházel třetí úložný prostor na nejrůznější předměty. Další změnou prošla elektroinstalace. Dosavadní ukostřování minusového pólu baterie bylo ukončeno, u kývačky byl naopak ukostřen plusový pól. Spolu s touto novinkou přišla vylepšená spínací skřínka s ampérmetrem a s kontrolkou pro zařazení neutrálu. Spínací skřínka dostala nový horní hliníkový kryt se značkou JAWAČZ, a byla opět umístěna jako u Péráka v palivové nádrži. JAWAČZ 350 typ 354 se vyráběla souběžně s typem JAWAČZ 350 typ 354/02 mající jednu páku pro řazení a spouštění motoru určenou především pro zahraniční trh. JAWAČZ 350 typ 354 a typ 354 02 byla nahrazena typem Jawa 350 typ 354 03.
Motor |
dvoudobý vzduchem chlaz. |
Karburátor |
|
Počet válců |
2 |
Karburátor |
Jikov 2924 H |
Obsah válců |
344ccm |
Průměr difuséru |
24mm |
Vrtání |
58mm |
Hlavní tryska |
105 |
Zdvih |
65mm |
Karburátor |
Jikov 2926 |
Kompresní poměr |
1:6,8 |
Průměr difuséru |
26 mm |
Maximální výkon motoru |
16K při 5500 ot/min |
Hlavní tryska |
100 |
Maximální rychlost |
100km / hodině |
|
|
Prům. spotřeba při 80 km |
3,5 litru /100 km |
Dynamo |
|
Obsah nádrže |
13/1rez litru |
Stejnosměrný proud |
6V |
Výška motocyklu |
1025 mm |
Výkon dynama |
45W |
Délka motocyklu |
1980mm |
Přední žárovka |
25/25W Ba20 |
Šířka motocyklu |
670 mm |
Zadní žárovka |
5W |
|
|
Stop žárovka |
15W S8 |
Maximální stoupání |
45% |
Kontrolní žárovka |
1,5W 2x Ba9 |
Váha stroje-bez paliva |
135kg |
Zapalovací svíčka |
Pal 14/240 |
Váha stroje-s palivem |
145kg |
Vzdálenost elektrod |
0,6-07mm |
Únosnost (užitková váha) |
160kg |
Baterie |
6V-7Ah ukostření plus + |
Maximální zatížení pře. kola |
105kg |
Pojistka baterie |
15A |
Maximální zatížení zad. kola |
200kg |
|
|
Primární převod řetězem |
3,8x3,8/64članku |
Kola |
|
Sekundární převod řetězem |
1/2x5/16 119článku+1člán |
Rozměr přední pneumatiky |
3,25/16 |
Poměr převodu-primární |
45/27 |
Rozměr zadní pneumatiky |
3,25/16 |
Poměr převodu-sekundární |
46/18 |
Rozměr předního ráfku |
1,85Bx16 |
Poměr převodu-1. pře. stupeň |
19/12x24/12 zubu |
Rozměr zadního ráfku |
1,85Bx16 |
Poměr převodu-2. pře.stupeň |
19/12x19/17 |
Tlak v přední pneumatice |
1,25atp |
Poměr převodu-3. pře.stupeň |
19/12x16/20 |
Tlak v zadní pneumatice |
1,5atp |
Poměr převodu-4. pře.stupeň |
1/1 přímý záběr |
|
|
Celkový převod 1. stupeň |
1:13,426 |
Seřízení předstihu |
|
Celkový převod 2. stupeň |
1:7,449 |
Vzdálenost přerušovače |
0.4mm |
Celkový převod 3. stupeň |
1:5,368 |
Předstih zážehu před Hú |
3,2-3,5mm |
Celkový převod 4. stupeň |
1:4,241 |
Pravý válec náleží |
hornímu přerušovači |
Převod pohonu rychloměru |
5/11 zubů |
|
|
Čelisťové brzdy |
160mm/25mm |
Obsah náplně |
|
Maximální zdvih pře. vidlice |
130 mm |
Obsah převodovky |
800cmm |
Maximální zdvih zad. vidlice |
100 mm |
Obsah př. tlumiče |
100cmm |
|
|
Obsah zad. tlumiče |
65cmm |
|
|
|
|
(sesa-moto)